Ultimele review-uri, stiri si noutati despre laptop-uri ,notebook-uri

Ce îi determină pe cumpărători români să achiziționeze un computer mobil?

08.06.2012

Prețul, calitatea sau popularitatea brandului – ce este mai important? TNS Pentor, într-o cercetare solicitată de Toshiba, a analizat felul în care românii cumpără laptopuri.
Ce îi determină pe cumpărători români să achiziționeze un computer mobil?

Chiar dacă în locuințe calculatoarele sunt cele mai populare, laptopurile își găsesc treptat calea spre inimile românilor. Una din trei persoane plănuiește să achiziționeze un laptop nou în anul ce urmează. Aproape jumatate din respondenti planuiesc sa cumpere un laptop anul viitor și una din trei persoane amână această decizie pentru următorii 2-3 ani. Decizia lor va fi în majoritatea cazurilor una pragmatică, bazată pe specificațiile tehnice, durata bateriei și preț, cel puțin așa au declarat respondenții chiar dacă sunt influentați și de alte aspecte.

Criterii rationale, alegeri personale

Atunci când aleg o anumită marcă sau un anumit model consumatorii susțin că alegerile lor sunt influențate mai ales de specificațiile tehnice (în primul rând durata de viață a bateriei) și preț. Greutatea unui laptop, părerile prietenilor și mai ales culoarea carcasei au fost catalogate drept cele mai puțin importante caracteristici. Conform studiului,utilizatorilor Toshiba le pasă de brand, prețuri, dimensiunea ecranului și greutate mai mult decât altora. Aceștia acordă de obieci mai putina atenție culorii carcasei. Pentru femei, sistemul de operare instalat este la fel de important precum specificațiile tehnice.

Conform declarațiilor respondentilor, atunci când aleg un laptop, românii sunt interesați în principal de calitate, vor un brand în care au încredere și de asemenea doresc să obțină un raport calitate-preț bun și dispozitive rezistente care nu se defectează. Ei susțin că acordul celorlalți nu este aproape deloc important. Spre deposebire de alte țări, în România consumatorilor cu venituri mari le pasă de diverse aspecte în cazul alegerii unei mărci, cum ar fi cele afective, in comparatie cu cei cu venituri mai mici.

Comparând motivele ascunse cu cele declarate, observăm că în realitate ei acordă longevității bateriei și prețurilor mult mai puțină importanță decât cred. În același timp aceștia subestimează importanța unei aprobări din partea celorlalți și relația bună pe care o au cu un brand în schema decizițională.Toshiba

Site-uri și recomandări

Două surse principale de informare în privința laptopurilor pentru români sunt specialiștii și site-urile producătorilor(peste 50%). De asemenea ei accesează destul de des informații de pe motoarele de căutare (44%). Mulți români se bazează pe recomandările personalului din magazine și ale altor specialiști, familie sau prieteni (peste 30%) sau accesează blog-uri și forum-uri (36%). In comaparație cu alte țări, nu folosesc serviciile online de comparare a prețurilor atât de mult (22%). Cele mai puțin populare surse sunt: presa tradițională și televizorul.

Rezultate interesante reies din compararea modurilor în care bărbații și femeile își culeg informațiile despre un produs. Bărbații tind să fie mult mai independenți și accesează site-urile specialiștilor și ale producătorilor sau motoarele de căutare mai des decât femeile. Aproximativ 60% dintre bărbați caută specificațiile tehnice, părerile și ofertele concurente. Femeile în schimb, preferă interacțiunea și 46% dintre ele solicită sfaturi prietenilor sau familiei. De asemenea, 41% dintre ele cer sfaturi vânzătorilor sau specialiștilor (33%). Atât femeile cât și barbații sunt influentați în mod egal de opiniile bloggerilor.

Tinerii cer părerea familiei și prietenilor în legătură cu laptopurile pe care ar vrea să le achiziționeze și caută informații pe bloguri și forumuri mai des decât cei mai în vârstă. Aceștia din urmă se sfătuiesc în primul rând cu personalul magazinelor și cu specialiștii după care, de cele mai multe ori compară prețurile prin intermediul serviciilor online.

Canalele media tradiționale prezintă un grad mic de credibilitate. Ziarele și revistele sunt estimate la doar 4%, în timp ce televiziunea la 6% dintre răspunsuri. Un nivel atât de scăzut de încredere în media convențională ar putea duce la o prezență masivă a reclamelor. Social media deține un procent ridicat comparativ cu TV-ul și presa estimat la 11%.

Toshiba

Momentul deciziei

Varietatea de laptopuri disponibile pe piață poate da dureri de cap. Multe modele, configurații, prețuri – e nevoie de secole pentru a analiza totul și pentru a trage concluzii. Rezultatele raportului arată că în realitate nu durează atât de mult – 21% dintre români au nevoie de o săptămână pentru a lua o decizie în privința cumpărării unui laptop. Un număr și mai mare, 31%, se decid în două zile, iar 13% în numai o zi.

Toshiba

Locul de achiziționare

Aproape două treimi dintre români și-au cumpărat laptopul dintr-un magazine de specialitate. 16% dintre laptopuri au fost cumpărate din supermarketuri sau hypermarketuri. 83% prefer să vadă și să testeze produsele personal, așa că petrec mai mult timp în magazine și doar 14% au încredere în serviciile de cumpărare online.

Comentarii (0)

    sus

    Comentează

    Te-ar putea interesa si:

    Toshiba extinde Seria R800 cu noi modele din gamele Protégé, Tecra şi Sattelite Pro
    Toshiba extinde Seria R800 cu noi modele din gamele…

    Toshiba își extinde gama de computere destinate profesioniștilor prin laptopuri subțiri, ușoare și durabile. Noua serie R800 include modele cu trei dimensiuni diferite: modelul R830…

    Samsung NF208, fără sistem de operare
    Samsung NF208, fără sistem de operare

    Samsung a lansat NF208 prevăzut cu procesorul dual-core Intel Atom N550 CPU, o altă versiune a modelului NF210 dezvăluit cu puţin timp în urmă.

    Internetul va beneficia de un upgrade de securitate
    Internetul va beneficia de un upgrade de securitate

    ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) a dezvăluit existența unei soluții de remediere al unui defect în sistemul de nume de domenii.